Innkjøp og mottak
Innkjøpsmodulen er kjernen i Mystore Logistikk og forenkler innkjøp, mottak, oversalg og ordrebehandling, som gjør at du sparer dyrebar tid.
• Manuelle og automatiske innkjøp
• Allokering / reservering
• Innkjøpsassistent
.png)
Full oversikt i ett og samme kontrollpanel.
Lei av å ikke heeeelt vite hva som er på tur til lager, hva som hører til en ordre eller hva du burde kjøpe inn? Frykt ei!
Innkjøpsmodulen oppretter og oppdaterer automatisk innkjøpsordrer når du overselger en vare. Eller du kan enkelt opprette manuelle innkjøp, enten fra selve innkjøpet eller fra en produktside.
Skulle du være usikker på hva du burde kjøpe inn så hjelper "Innkjøpsassistenten" deg med det 🤖

Smart varemottak.
Når varene triller inn lagergulvet er det på tide å ta varemottak.
Takket være smarte funksjoner blir dette en enkel og sømløs jobb.
Når du gjør varemottaket kan du automatisk oppdatere ordrestatuser, endre knapp på produkter, oppdatere innpris og sette lagerførte varer som synlig.
Mangelfull leveranse? Vi støtter selvsagt at du tar mottak på bare deler av en innkjøpsordre 🥳


Selg og knytt ordrer opp mot varer i bestilling.
Les mer
Importer varelinjer med antall og innpris.
Les mer
Eksporter oversikten til CSV.
Les mer
Ta vare på viktige dokumenter tilhørende innkjøpet.
Les mer
Full kontroll på reservasjoner/allokeringer til enhver tid.
Les mer
Koble flere leverandører med ulikt artikkelnummer, pris og valuta til ett og samme produkt. (Beta)
Les merVideoguider.
På vår YouTube-konto finner du videoer med forklaring og demo på alle funksjoner i innkjøpsmodulen, og vi utvider hele tiden med nytt innhold.

HJELPESENTER
Hjelpesenteret har detaljerte guider og hjelpeartikler for alle funksjoner i innkjøpsmodulen.
Prøv selv!
Er du klar til å få kontroll på lager og vareflyt?Kontakt oss for uforpliktende og gratis demo i 14 dager
Videoguider
På vår YouTube-kanal finner du videoguider for innkjøpsmodul, varetelling, ordrebehandling og mye mye mer!Ofte stilte spørsmål
Innkjøpsmodulen er en del av Mystore Logistikk, som finnes i flere nivåer alt etter behov og størrelse på butikken.
Niks! Vi vet at mange leverandører har egne nettbutikker eller portaler hvor varer skal bestilles. Da kan det blir doble innkjøp om man både sender det via Mystore og oppretter de i leverandørens nettbutikk.
Vi har derfor støtte for å markere en innkjøpsordre som sendt.
Den fremstår da som sendt i systemet men ingen e-post blir sendt til leverandør.
Javisst! Om du tillater oversalg i butikken kan du begynne å selge varer som er bestilt men ennå ikke ankommet lager.
Et oversalg blir da reservert på innkjøpet og blir videre automatisk oppdatert når dere gjør et varemottak.
Med funksjonen for forhåndssalg kan man også definere hvor mange av de bestilte varene som skal kunne overselges.
F.eks kan du bestille inn 100 stk. men bare tillate å forhåndsselge 50 av disse.
Mange har hatt bestillingsrapporten i Mystore tidligere. Denne rapporten genererte bestillingsforslag basert på tidligere salg og nåværende lagerbeholdning. Om man bruker innkjøpsmodulen erstattes den gamle rapporten med "Innkjøpsassistent".
Innkjøpsassistenten gjør mye av det samme men kan også ta høyde for hva som allerede ligger i innkjøp, bedre valg på produsenter og ekskludering av spesifikke lagergrupper.
Absolutt!
Når du mottar en ny ordre vil det på hver varelinje vises om noe ble lagt i innkjøp og hvilken status innkjøpsordren har.
Du kan også frigi reservasjonen eller knytte varelinjen til en annen innkjøpsordre.
Jepp!
Etter du tar i bruk innkjøpsmodulen vil produktsidene i kontrollpanelet få en ny fane som heter "Innkjøp".
Her kan du se alle innkjøp produktet ligger i, status på innkjøpet og hvor mange som er tilgjengelig.
Du kan også legge et produkt til i innkjøp fra denne siden.