Produktendringer2019-11-13T09:38:03+01:00

Produktendringer Mystore.no

Enten det er feilfiksing, forbedring av eksisterende funksjonalitet eller utvikling av flunkende nye ting. På denne siden forteller vi deg om endringer vi gjør som kan påvirke måten du bruker Mystore Nettbutikk eller Datakasse på.

Oktober / November 2019

Uke 42-45

Større prosjekter som er under utvikling

  • Ny tjeneste: Enkel ordrehåndtering
  • Ny tjeneste: Google Reviews
  • Forbedring av produktegenskaper – tar for seg grensesnitt og arbeidsflyt når man jobber med egenskaper på produkter og kategorier.
  • Forbedringer av ytelse på plattformen.
  • Forbedringer av ytelse i hurtigkasse.

Ny/endret funksjonalitet

  • Automatisk overføring av kreditnota til Tripletex (krever appen «Dellevering & delkreditering»).
  • Appen «Enkel ordrehåndtering» har fått siste finpuss og er i den siste testfasen hos pilotkunder.
  • Plukkliste har fått utvidet funksjonalitet i form av lagerlokasjon.
  • Appen «Minimum lagerbeholdning» har nå fått visning av produsent.
  • Appen «Eksportsenter v2» har fått tre nye kolonner: «Ordrestatus», «Margin» og «Delsum».
  • Appen «Eksportsenter v2» har nå støtte for å eksportere på fakturadato.
  • Appen «Minimum lagerbeholdning» støtter nå visning av flere produkter og sideantall.
  • Forbedret logovisning i America-malen.
  • Det er nå lagt til mulighet for å importere lagergrupper basert på ID. ID-en finner man inne på «Lagergrupper» på et produkt.
  • Importfunksjonaliteten har fått direktelink til hjelpesenter.
  • Støtte for å vise om en kunde har flere åpne ordrer liggende.
  • Instillinger for utleveringsforsøk av Bring Bedriftspakke (gjelder kunder med Logistra-integrasjon)

I tillegg til overnevnte funksjonalitet er det også gjort flere customjobber for kunder.

Feilretting/bugfiksing

  • Feilretting og forbedringer i «Eksportsenter v2».
  • Forbedring av «Forhåndsvis fraktutregning».
  • Forbedringer og feilrettinger i America-malen.
  • Forbedringer i integrasjon med Klarna V3
  • Forbedringer og feilrettinger i POS (Datakasse)
  • Forbedringer i API

Oktober 2019

Uke 40-41

Større prosjekter som er under utvikling

  • Ny tjeneste: Forenklet ordrebehandling
  • Ny tjeneste: Mystore Actions – automatisere funksjoner basert på regler
  • Ny tjeneste: Google Reviews
  • Forbedring av produktegenskaper – tar for seg grensesnitt og arbeidsflyt når man jobber med egenskaper på produkter og kategorier.
  • Forbedringer av ytelse på plattformen.
  • Forbedringer av ytelse i hurtigkasse.

Ny/endret funksjonalitet

  • Det er nå mulig å selv velge standard overføringsmåte til Tripletex: «Overfør som åpen ordre» eller «Overfør som faktura».
  • Import av product CSV har fått en større oppgradering med navneendring og forbedret funksjonalitet.
  • Det gamle importverktøyet for produkter er nå fjernet til fordel for «Import/Eksport Produkt CSV».
  • Oppdatert brukeravtaler.
  • Amerika-malen har fått to nye rader med bannere (G og H).
  • Europa-malen har fått to nye rader med bannere (G og H).
  • Kampanjesenter støtter nå aktivering og deaktivering av kategorier ved start/avslutning av en kampanje.

I tillegg til overnevnte funksjonalitet er det også gjort flere customjobber for kunder.

Feilretting/bugfiksing

  • Flere feilrettinger og forbedringer i POS (Datakasse).
  • Opprydding i dataark.

September 2019

Uke 36-39

Større prosjekter som er under utvikling

  • Ny app: Minimum lagerbeholdning. Appen lar kunde sette minimumsnivå på produkter og får varsel på e-post/rapport når nivået er nådd.
  • Ny app: Eksportsenter. Appen gir mer avanserte eksportmuligeter på kunder og ordrer.
  • Ny app: Volumvektkalkulator.
  • Forbedringer av ytelse på plattformen.
  • Forbedringer av ytelse i hurtigkasse.

Ny/endret funksjonalitet

  • Forbedring i fraktmetoder gjør at «Pakke i postkassa» ikke er et valg når kunde har levering til postboks.
  • Oppdatert visning av maks antall produkter i en kategori fra 200 til 250.
  • Filterbokser i America-malen har fått forbedret utseende.
  • Oppdateringer i Logistra-integrasjon.
  • Kategoribeskrivelse på America-malen har fått en «Les mer»-knapp som gjør at man kan ha lange beskrivelser uten å ta opp for mye skjermplass.
  • App: Minimum lagerbeholdning har fått flere justeringer i grensesnitt og er ferdigstilt.
  • App: Eksportsenter v2. har nå blitt en egen tjeneste, er ferdigstilt og lagt ut i appstore.
  • Volumvektkalkulator er ferdigstilt og ligger i appstore. Gratis for Mystore Frakt-kunder. Appen lar deg regne ut volumvekten på et produkt basert på mål.

I tillegg til overnevnte funksjonalitet er det også gjort flere customjobber for kunder.

Feilretting/bugfiksing

  • Butikklogo er nå synlig i Klarna Checkout v3.
  • Det er gjort forbedringer i fraktmodulen for alle som benytter Klarna Checkout v3.
  • Forbedringer i Klarna- og Tripletex-integrasjoner.
  • Fikset en designfeil i handlekurvknapp på America-malen.
  • Forbedret grensesnitt og varsling ved sletting av kundegrupper.
  • Små designendringer på New York-malen

August 2019

Uke 31-34

Større prosjekter som er under utvikling

  • Ny versjon av datakasse
  • Ny app: Minimum lagerbeholdning. Appen lar kunde sette minimumsnivå på produkter og får varsel på e-post/rapport når nivået er nådd.
  • Ny app: Eksportsenter. Appen gir mer avanserte eksportmuligeter på kunder og ordrer.

Ny/endret funksjonalitet

  • Produktsiden i kontrollpanel har fått et lite designløft og noen nye funksjoner.
  • Tilpassinger i bestillingsrapport.
  • Nye tilpassinger i Mystore Frakt.
  • Oppdateringer og feilrettinger i Klarna Checkout v3.
  • Import/export v.2 har nå en kolonne for import/eksport av meta keywords.
  • Import/export v.2 støtter nå lagerlokasjoner på varianter.
  • Tilpassinger i Tripletex-integrasjon.
  • Synligjort info om betaling på ordrer med gavekort/tilgodelapp.

I tillegg til overnevnte funksjonalitet er det også gjort flere customjobber for kunder.

Feilretting/bugfiksing

  • Feilrettinger i Fri frakt-modulen
  • Feilrettinger og forbedringer i kampanjesenter

Juli 2019

Uke 30

Viktig endring av synlighet på produkter som returneres eller kreditertes. 

Tidligere har kontrollpanelet automatisk satt deaktiverte produkter synlig igjen om de blir tatt i retur eller om ordren kanselleres.
Den nye endringen gjør at deaktiverte produkter forblir deaktivert selv om lagerstatus endres ved retur eller kreditering.
Om man ønsker at et deaktivert produkt skal bli synlig i nettbutikken må det manuelt oppdateres inne på produktet.

Ved retur/kreditering av ordrer vil et informasjonsfelt opplyse om dette:

Juli 2019

Uke 27

Ny/endret funksjonalitet

  • Rapport for Mystore Frakt ligger nå i kontrollpanelet for alle kunder som benytter seg av tjenesten.
    Rapporten viser fakturagrunnlag med beløp, sendingsnummer, ordrenummer, dato og fraktmetode.
  • Klarna v.3 har fått støtte for Vipps
  • Diverse oppgraderinger og forbedringer i Europa-malen.
  • Restyling av handlekurv i New York-malen.
  • Oppdateringer i handlekurven på malene London og Roma

I tillegg til overnevnte funksjonalitet er det også gjort flere customjobber for kunder.

Feilretting/bugfiksing

  • Feilrettinger i Klarna v.3 for alle på America-mal

Juni 2019

Uke 24, 25 & 26

Større prosjekter som er under utvikling

  • Alle kunder er over på ny versjon av datakasse.

Ny/endret funksjonalitet

  • Oppdateringer i Product CSV Import.
  • Oppdatering og forbedring av Logistra-integrasjon. Kunder med flere avsendere i Logistra kan nå velge hvilken senderID som skal benyttes. Valget blir lagret på brukeren.
  • Oppdatering i søkeresultatet for America-malen.
  • Oppdateringer i Klarna Checkout V3.
  • Oppdatert til nyeste Vipps-logo i alle designmaler.
  • Alle butikker har nå fått aktivert captcha på kontaktskjema for å forhindre/redusere innsending av søppelpost.
  • Oppgraderinger i Yotpo.
  • Oppdateringer i Mystore Frakt.

I tillegg til overnevnte funksjonalitet er det også gjort flere customjobber for kunder.

Feilretting/bugfiksing

  • Oppdateringer og feilrettinger i utsendelse av ordrebekreftelse.
  • Utfordringer med Ajax-søk i Barcelona-mal er rettet.
  • Forbedringer i kontaktsiden på America-mal.
  • Forbedringer i mobilmeny på America-mal.
  • Bugfiks i Klarne Checkout v3.
  • Forbedringer for returordrer i «Dellevering & delkreditering».
  • Oppdatering vedr. kansellering av ubehandlede ordrer i «Dellevering & delkreditering».

Juni 2019

Uke 23

Større prosjekter som er under utvikling

  • Mystore Frakt er nå lansert til flere kunder.
  • Dellevering og delkreditering (ferdigstilles uke 23/24)
  • Ny versjon av Klarna (V3) lansert til nye kunder
  • Ny betalingsmodul for kortbetaling
  • Ny versjon av datakasse

Ny/endret funksjonalitet

  • Varsel ved oversalg (i datakasse).
    Det er lagt til en ny funksjon i datakasse (beta) som varsler selgeren om han/hun slår inn en vare som har 0 på lager.
    Foreløpig er denne funksjonen i testfase.
  • Ny funksjon i «Dellevering & Delkreditering». Det er nå mulig å opprette returordre for ordrer som ikke er fakturert via Mystore eller betalt med Klarna/Vipps)
  • Product CSV Export inneholder nå innpris på hovedprodukt og innpris på varianter.
  • Kolonne med «Base Model Number» er lagt til i Product CSV Export.
  • Oppdateringer i Mystore Frakt.

I tillegg til overnevnte funksjonalitet er det også gjort flere customjobber for kunder.

Feilretting/bugfiksing

  • Rettet en feil i «Dellevering & Delkreditering» som ga error ved kansellering av ordre.
  • Feilretting vedr. utsending av e-post fra ordrebehandling.
  • Diverse feilrettinger i Tripletex-integrasjon.
  • Lagt til lagerstatus på varianter i POS.
  • Feilrettinger i avansert lagerstyring.
  • Oppdateringer i produktsync.

Mai 2019

Uke 22

Større prosjekter som er under utvikling

  • Mystore Frakt (i testfase hos utvalgte kunder)
  • Dellevering og delkreditering (i testfase hos utvalgte kunder)
  • Ny versjon av Klarna (V3) klargjøres for lansering i de kommende ukene
  • Ny forbedret versjon av pakkeprodukter
  • Ny betalingsmodul for kortbetaling
  • Ny versjon av datakasse

Ny/endret funksjonalitet

  • Varsel ved oversalg (i datakasse).
    Det er lagt til en ny funksjon i datakasse (alpha) som varsler selgeren om han/hun slår inn en vare som har 0 på lager.
    Foreløpig er denne funksjonen i testfase.
  • Oppdatert utbetalingsrapporter (datakasse).
  • Vi har nå lansert Crall for alle Mystore-kunder!
  • Oppdateringer av Vipps-logo og Vipps-loadingscreen.
  • Oppdateringer i Europa-mal for visning av Pinterest.
  • Oppdatering av bannere (varslinger) i kontrollpanel.

I tillegg til overnevnte funksjonalitet er det også gjort flere customjobber for kunder.

Feilretting/bugfiksing

  • Det er i uke 22 gjort en mengde forbedringer til ny datakasse (Beta):
    • Forbedringer relatert til datakasse og Mystore Frakt
    • Feilrettinger rundt visning av beløp
    • Feilretting og forbedringer på utskrift av kvitteringer
    • Feilretting og forbedringer rundt «Ordre på vent»
    • Forbedringer i søk
  • Forbedringer i kontaktskjema (/contact_us)
  • Oppdatering av Tripletex-integrasjon. Oppdateringen tar for seg leveringsadresse og referanser.
  • Feilretting relatert til banner i kontrollpanel som informerer om pakkeprodukter.

Uke 21

Større prosjekter som er under utvikling

  • Mystore Frakt (i testfase hos utvalgte kunder)
  • Dellevering og delkreditering (i testfase hos utvalgte kunder)
  • Ny versjon av Klarna (V3)
  • Ny forbedret versjon av pakkeprodukter
  • Ny betalingsmodul for kortbetaling
  • Ny versjon av datakasse

Ny/endret funksjonalitet

  • Lagt til abonnementinformasjon i ordrebekreftelser
  • Bestillingsrapport har fått to nye felter: «Lagerlokasjon» og «Notater»
  • Varsling av eventuelle feil i produktpakker
  • Oppdateringer av Yotpo-integrasjon

I tillegg til overnevnte funksjonalitet er det også gjort flere customjobber for kunder.

Feilretting/bugfiksing

  • Oppdateringer og feilrettinger i ordrebekreftelser på store ordrer.
  • Oppdateringer i Tripletex-integrasjon.
  • Oppdatert grensesnitt for Mystore Frakt.
  • Tilpassinger i onboarding til Mystore Frakt.
  • Små designendringer/forbedringer i bildevisning på enkelte malverk.
  • Oppdateringer i EAN.

Uke 19

Større prosjekter som er under utvikling

  • Mystore Frakt (i testfase hos utvalgte kunder)
  • Dellevering og delkreditering (i testfase hos utvalgte kunder)
  • Ny versjon av Klarna (V3)
  • Ny forbedret versjon av pakkeprodukter
  • Ny betalingsmodul for kortbetaling
  • Ny versjon av datakasse

Ny/endret funksjonalitet

  • Fysisk lager er nå en del av produkteksporten fra «Product CSV Export» (krever appen Lagerhistorikk).
  • Støtte for signering av PDF-filer med BankID.
  • Støtte for e-varsel med Logistra på ordrer Sverige og flere land.
  • Rapporten «Ordrereserve» har fått mer beskrivende overskrifter.
  • API har fått bedre støtte f or kunder som abonnerer på nyhetsbrev.
  • Det er gjort flere forbedringer rundt fysisk lager i import/eksport som gir kunder bedre mulighet for å kalkulere lagerverdier.

Feilretting/bugfiksing

  • Rettet feil i videresendingssystemet i kontrollpanel.
  • Feilretting i visning av bonuspoeng på produkter med varianter.
  • Rettet feil med oppdatering av priser i pakkeprodukter.
  • Flere forbedringer og feilrettinger i API.
  • Feilretting ved utvidet lagervisning er korrigert.
  • Feilrettinger rundt produktsynkronisering på ordrebehandling.
  • Feilretting på visning av kundeomtaler i Yotpo.
  • Rettet klokkeslettfeil i API.
  • Rettet feil som tidligere gjorde det mulig å dellevere eller delkreditere 0 i appen «Dellevering og delkreditering».

April 2019

Uke 18

Større prosjekter som er under utvikling

  • Mystore Frakt (i testfase hos utvalgte kunder)
  • Dellevering og delkreditering (i testfase hos utvalgte kunder)
  • Ny versjon av Klarna (V3)
  • Ny forbedret versjon av pakkeprodukter
  • Nytt designrammeverk – Theme America
  • Ny betalingsmodul for kortbetaling
  • Ny versjon av datakasse

Ny/endret funksjonalitet

  • Ved innlogging i kontrollpanel vises det ikke lenger at man kan logge inn med telefonnummer.
  • Varsel ved sletting av rabattkode.
  • Alle Corporate-kunder har nå fått en ny rapport kalt «Ordrereserve». Rapporten gir et raskt overblik over antall ordrer og ordreverdi som butikken har på de forskjellige ordrestatusene sine.
  • Ved sortering av produkter synliggjøres det nå om produktet er aktiv eller ikke.
    (Gjelder butikker som benytter «Sortering på kategorinivå»).
  • Valget for kvantumsrabatt på frakt er fjernet.
  • Det er nå mulig å tilpasse ordrebekreftelse og ordreoppdatering til å inneholde ordrenummer i emnefeltet på utgående e-post.
  • Manuelle ordrer har nå fått felt for å fylle inn referanse.
  • Standard innstilling på oversalg inne på leverandør er nå «Nei» slik at lagergrupper i hovedsak styrer oversalg.
  • Ordrebekreftelse viser nå om gavekort er benyttet som betaling (krever oppdatering av ordrebekreftelse).
  • Ordrer betalt med Vipps kan nå endres før de sendes og betalingen vil bli oppdatert hos Vipps.
    • NB! Gjelder kun om beløpet endres til det samme eller et lavere beløp. Det er ikke mulig å øke ordrebeløpet.
  • Nytt valg i «Importer fra Excel/CSV» gjør det mulig å importere antall 0 til fysisk lager. Dvs. at lageret kan nullstilles via import.

Feilretting/bugfiksing

  • Produktpakker: feil MVA på rabattlinjen i produktpakke er nå korrigert.
  • Dellevering og delkreditering:
    • Feilretting som forhindret kreditering av ordrer med alternative betalingsmetoder er nå rettet. Kreditering fungerer for alle betalingsmetoder.
    • Endre kolonner og overskriver i krediterings- og leveringsvinduet.
  • Når en administrator gjør endringer på en bruker sendes det ut en e-post som opplyser om dette.
  • Ved feil i overføring til Tripletex vises det nå en oppdatert URL til hjelpesenteret.
  • Rettet skrivefeil i salgsrapport
  • Feilrettinger på kolli-split.

April 2019

Uke 17

Større prosjekter som er under utvikling

  • Mystore Frakt
  • Dellevering og delkreditering
  • Ny versjon av Klarna (V3)
  • Ny forbedret versjon av pakkeprodukter
  • Nytt designrammeverk – Theme America
  • Ny betalingsmodul for kortbetaling

Ny/endret funksjonalitet

  • Produktpakker: det er ikke lenger mulig å slette et produkt som inngår i en produktpakke uten å først fjerne produktet fra pakken.
  • Kontrollpanel: Linken «Ubetalte faktura» i kontrollpanel heter nå «Min fakturahistorikk» og viser butikkens fakturahistorikk.
  • Kunder: Ved manuell oppretting av kunde blir man nå videresendt til kundekortet for å kunne fylle inn mer info eller opprette en manuell ordre.
  • Produsentoversikt: Oversikten tillater nå søk. Praktisk for alle som har mange produsenter.
  • Lagergrupper har nå alfabetisk sortering.

Feilretting/bugfiksing

  • Produktpakker: det er sluppet flere feilrettinger som tar for seg utregning av priser, innhold i produktpakker og håndtering av produktpakker med underprodukter som er på tilbud.
  • Feilretting og forbedringer i fortjenesterapporten.
  •  Rettet opp i skrivefeil i den kommende tjenesten «Dellevering og delkreditering».

Januar 2019

Uke 6

Kampanjesenter fix for Safari
Old checkout UI update
Image scaling – New York
KCO V3 Add support for pickup point in checkout_success
cart in themeamerica nor connectet to inputs
Add products quantity to htmlpackingmanifest.php (ekstratjeneste)
Google can’t see encoding in shopping feed.
ean_print_horizontal – UPC (12 length) – no barcode created[Klarna Onboarding v3] Finalize signup/onboarding form
csv upload – base product model nr[Klarna Onboarding v3] Hide shop url and replace with auto-generated value[Product CSV] importere lagerstyrt variant
Pakkeprodukter, Legger rabatten til som negativt beløp isteden for negativt antall
Pakkeprodukter: endring av lagerbeholdning på underprodukt oppdaterer ikke lagerbeholdning på pakkeproduktet
Datakasse BETA – ****** zrapport feil
Databasse BETA – Feil med retur
Selbetjent datakasse -Pin må være et passordfelt
Kan ikke endre antall på returprodukt
Kan ikke endre antall på Diverse
Bytt selger har sluttet å virke
Ordre på vent, hente tilbake pakkeprodukter
Self-service POS – Mystore logo in mainscreen missing 😉
Selfservice pos – bugfix – search
Plukklister for metervarer

Uke 5

Self-service POS – Typo in Pay with card[Klarna Onboarding v3] Record screencast of the current state of the Klarna Onboarding v3[Klarna Onboarding v3] Get application up to a state where I can demo it[Klarna Onboarding v3] Investigate why PAYOUT_ENABLED fails
Redirect-loop i Firefox når ‘currency’-parameter er satt
Datakasse SELVBETJENT
brands-url: E_ERROR ved visning av ‘brands’ på flere butikker
Retur x2 på samme tidspunkt
Endring av tilgang i MSS[Klarna Onboarding v3] Verify that callbacks work by deploying changes to staging environment[Klarna Onboarding v3] Add status messages to track status of onboarding process[Klarna Onboarding v3] Tweak Shake Hands Form to comply with new Klarna Onboarding API
mss, Add some text to eierskifte
mss change functionality on «koble til kundenummer»
custom text attribute, need to remove escape chars in cart.php
Timeout ved visning av produkter med mange varianter og variantkoblinger
Link til designinnstillinger – template_settings.php[Mystore API] Add company_co attribute to customers endpoint
Adyen transfer to Tripletex fails – Oreavrunding
Sentry: merk feil-eventer med release-tag fra GitHub
Sorting dropdown not working on mobile
Oppdatere Cost Contract
MCC koder oppdateres i MSS
MCC koder overføres til excel
Kontrollpanel privilege escalation, administrator e-mail verification
Google map coordinates – two separate configuration keys
Problem with /new_products
Optimaliser spørringer i stocktaking_ajax.php
Attribute image in basket and KCO
Sletting av ordrer
«Vis mer» on category description: clicker disappears after use
Theme London – Specials pagination doesn’t work
Page title below page header
Buy button on categories page does not change when preorder time elapses

Uke 4

Mange småsaker tatt unna.

Avansert lagerstyring – problem med nordiske bokstaver og visningsfeil
Lagerstyring med historikk i kontrollpanel
Logistra – rød varselboks om feil metode er valgt
myposadresse tilgjengelig for Datakassekunder i kontrollpanelet
Legg til navn på mottaker av ordre under /account
Tripletex, Justere feilmeldingen på z-rapporter som er tom
Tilpasse teksten på tripletex. historikk, Feilmelding
Varianter tekst felt – Formateringsfeil
MVA utland Tripletex installasjonsveileder
Rabattsenter wrong text on empty list
Prisjustering – price_updater.php
Create new prisjaktfeed
Produktpakker: Cannot remove last product from product package
logistra, EDI, Show the weight box as default when resending an order
Returns form (send angrerettskjema) in API 2.0
Kampanjesenter: Typos in green infobox
Mismatching input field type in Administratorer
False order status change when transferring to Tripletex
Newline-issue in edit_orders.php «Kommentarer»
Feil beskrivelse – BONUSPOINTS_PAYMENT_METODS
Reports: Categories customers report exception
Search feature in stock manager does not find all matching products
EAN utskriftssenter does not function for categories with over 1000 variants
Pakkeprodukter, bugfix
Theme America lastes ikke når den leses via symlink
Merge teksteditor-patch i PR-1396
product::combine_stock slipper opp for minne
Produkt – Pakkens dimensjoner, lagres ikke.
Release CKeditor
Bug i Proteria-integrasjon
EAN – buxfix, set update date
Produktpakker endring datakasse[Mystore API] Sorting on Category names[Mystore API] Add logistra support on Order Complete

Desember 2018 – 20. januar 2019

Fokus for utviklingsteamet har i desember/januar hovedsakelig vært feilsøking og forbedring av brukeropplevelse samt å rydde bort kjente problemer.

Større prosjekter som er under utvikling

  • Ny versjon av Klarna (V3)
  • Ferdigstilling av ny teksteditor
  • Ny forbedret versjon av pakkeprodukter
  • Optimalisert versjon av Datakasse
  • Nytt designrammeverk – Theme Amerika
  • Klarna Boost
  • Ny betalingsmodul for kortbetaling
  • Sortering av produkter uavhengig av kategori

Ny/endret funksjonalitet

  • Import Excel, lagt til støtte for EAN
  • API – endring i lagerstatus oppdater lagerhistorikk
  • API – endpoint: Orders. Lagt til mer data
  • API – endpoint: Products. Lagt til mer data
  • API – endpoint: Customers. Filtrering æ,ø,å
  • Postnord velger nå automatisk nærmeste utleveringspunkt fra listen
  • Tripletex har fått støtte for flere valuta i ordreoverføring
  • Støtte for Google Global Tracking
  • Støtte for dellevering/delkreditering for for Klarna (fortsatt i test)
  • Bonuspoeng, støtte for å ekskludere enkelte produsenter
  • Oppdatert til 2019-priser Bring
  • Ordresynk/Utvidelse av produktsynkronisering mellom flere butikker (hvis separat lager)
  • API – støtte for å sende angrerettsskjema
  • Kampanjesenter, ny datovelger (datepicker)
  • Vektfelt er nå alltid synlig på en ordre som sendt eller sendes på nytt
  • Logistra, støtte flere fraktavtaler fra samme transportør
  • Prisjakt – ny produktfeed
  • Forbedret søk i lagerhåndteringsmodul

Feilretting/bugfiksing

  • Rettet feil på produkter med mange varianter
  • Feil i variantvisning på ordre (rare tegn)
  • Utgående e-post ordrebekreftelse (linjeskift)
  • Tripletex rettet feil tilknyttet MVA utland (ved oppsett)
  • Overføring av Z-rapport ved tom rapport
  • Endre ordre, rettet feil ved linjeskift ved utgående ordrebekreftelse
  • Kampanjesenter, fjernet flere småbugs
  • Avansert lagerstyring, rettet feil med særnorske tegn
  • Statistikk Datakasse, viser nå kun datakasseordrer
  • Rabattkoder, rettet bug ved innlegging av mange kategorier
  • Prisoppdatering, forbedret beskrivelser
  • I kontrollpanelet under Rapporter > Kunder > Handlet i toppkategorier viser nå alle
  • Pakkeprodukter v2 retter mange kjente problemer (ikke rullet ut til alle, er under testing)
  • Forbedret clear cache på kampanjesenter
  • Rettet feil i utskrift av gavekort-rapport
  • Varetelling, rettet feil rundt produsenter
  • Kampanjesenter, bedre støtte rundt overlappende kampanjer
  • Rettet feil i lagersaldo garnpakker
  • Feil kontrollpanel på din side i kontrollpanel rundt ubetalt faktura
  • Kampanjesenter. Rettet feil når en legger til alle produkter
  • Rettet feil ved import av varianter
  • Kampanjesenter, dupliserte kampanjer setter når produkter inn i kategori
  • Bring Servicepakke fått støtte for oppdatert utleveringssted ved oppdatert postnummer
  • Nye logoer Vipps

November 2018

Uke 45

Ny/endret funksjonalitet

  1. Datakasse versjon 2.1 ble sluppet på kvelden mandag 5. november.
    – Vi har forbedret ytelsen kraftig og gjort datakassen inntil 10 x raskere.
    – Vi har optimalisert brukergrensesnittet slik at knapper og navigasjon i datakassen er kvikkere og mer responsiv.
    – Flere bugs er utbedret. Se eget avsnitt.
  2. Ny versjon av Excel/CSV Import og eksport. Den nye import og eksport funksjonaliteten er en BETA og du som kunden har fremdeles mulighet til å benytte den gamle versjonen hvis du ønsker. Se veileder for den nye versjonen her:
    – Støtte for varianter
    – Raskere
    – Støtter større filer og flere produkter
    – Har mulighet for import- og eksportmaler

Feilfiksing/bugfiksing

  1. Datakasse: Totalbeløp i handlekurv ikke ble vist oppe i høyre hjørnet når nettbrett ble holdt i portrettmodus – Løst
  2. Totalbeløp i handlekurven forsvant når betalingen ble avbrutt ved noen betalingsmetoder – Løst
  3. Innstillinger i datakassen kunne bli nullstilt ved oppstart – Løst

Oktober 2018

Uke 44

  1. Forbedret ytelse på forsiden i kontrollpanelet.

Feilfiksing/bugfiksing

  1. Feilmelding ved installasjon av dansk språkpakke – Løst
  2. Pakker kommer på tellelistene for varetelling – Løst

Uke 43

Feilfiksing/bugfiksing

  1. Kampanjesenteret låser seg hvis kampanjen inneholder produkter med pris = 0 – Løst

Uke 42

Ny/endret funksjonalitet

  1. Addthis.com modul er ikke inkludert i skymal.
    Skymalene våre har nå fått støtte for addthis modulen.

Feilfiksing/bugfiksing

  1. Datakasse: Feil antall på salgsrapport – Løst
    Feil oppsto når to produkter med samme variant var lagt til samme ordre
  2. Manglende informasjon til kunde i nettbutikk ved forsøkt innløsing av bonuspoeng når poenggrense ikke er nådd. – Løst
    Når det var satt en grense for minimum poengsum for å løse inn bonuspoeng så fikk ikke kunden opp feilmelding hvis det ble forsøkt innløst før grensen var nådd. Rabattkoden ble likevel ikke generert.
  3. Hvis man redigerteet produkt og satt tilbudspris og så velger at produktet skal være deaktivert så ble tilbudsprisen ikke lagret. – Løst
  4. Det er ikke mulig å ha samme produkt i «Utvalgte produkter» for både forsiden i nettbutikken og datakassa. – Løst
    Om det ble lagt et produkt som allerede lå på forsiden til i «Utvalgte…» på datakassa forsvant det fra forsiden – og motsatt.

Uke 41

Ny/endret funksjonalitet

  1. API 2.0, opprett  regnskapsbilag gjennom API – Løst
    Det er nå mulig å opprette et regnskapsbilag for en ordre gjennom API

Feilfiksing/bugfiksing

  1. Tripletex – «Send faktura til kunde» – Løst
    «Send faktura til kunde» (fra mystore) fungerer ikke hvis Tripletex er installert. Faktura blir ikke lagt som vedlegg når man oppdaterer ordren til fullført/sendt selv om innstillingene tilsier at det skal gjøres.
  2. Tripletex – Kreditnota – Løst
    Kreditnotaer får automatisk «regnskap»-merket, selv om ordren ikke er overført til Tripletex.
  3. Problemer med fraktmodul «Pris basert på vekt/pris» – Løst
    Når prisen for varer over en gitt fraktgrense er satt vil prisen bli riktig når en kunde legger inn et produkt som er over denne grensen. Hvis man i handlekurven legger til enda et produkt dobles frakten.
  4. Frakt til Svalbard og fast fraktpris – Løst
    Når man benytter fast fraktpris på alle fraktmetoder så kan det være at ekstraavgiften for frakt til Svalbard ikke blir lagt til i checkout.
  5. Sortering av antall ordre i kundeoversikt – Løst
    Siden oppdateres, men sorteringen følger ikke antall ordre.
  6. Feil kundegruppepris i Shop The Look – Løst
    Feil pris på shop the look produkter blir vist til kundegrupper når innlogget i nettbutikk. Prisen i checkout er likevel korrekt.
  7. Produktbildezoom i New York mobilmal- Løst
    Har lagt til støtte for å zoome på produktbilder i mobilversjonen av New York malen
  8. KCO bug med fraktvalg – Løst
    Ved bestilling en vare med Klarna Utsettelse og «Hentes i butikk» som fraktalternativ. Når man avslutter kjøpet kommer beskjed om å velge utleveringssted selv om «Hentes i butikk» var valgt som fraktalternativ.
  9. EAN utskrift feiler – Løst
    Enkelte produkter/varianter vil ikke skrives ut med den nye utskriftsfunksjonen.
  10. Tekstfelt-variant: newline – Løst
    I tekstboksen til varianten «Tekstfelt» er det ikke mulig å legge inn newline ved å trykke på Enter. Dette medfører økt bruk av tegn i tekstfeltet.
Praktisk informasjon

Besøks- og leveringsadresse:
Mystore.no AS
Stakkevollveien 41
9010 Tromsø

Organisasjonsnummer:
NO 914 083 095 MVA

Telefon:
21 98 24 74

E-post:
kundeservice@mystore.no
salg@mystore.no
faktura@mystore.no

Åpningstid:
Mandag-fredag: 9.00–15.30

Postadresse:
Stakkevollveien 41
9010 Tromsø

Kontor Oslo:
Karenslyst Allé 56
0277 Oslo

Finn oss på sosiale medier