Produktendringer 2019-02-11T09:26:00+00:00

Produktendringer Mystore.no

Enten det er feilfiksing, forbedring av eksisterende funksjonalitet eller utvikling av flunkende nye ting. På denne siden forteller vi deg om endringer vi gjør som kan påvirke måten du bruker Mystore Nettbutikk eller Datakasse på.

Januar 2019

Uke 6

Kampanjesenter fix for Safari
Old checkout UI update
Image scaling – New York
KCO V3 Add support for pickup point in checkout_success
cart in themeamerica nor connectet to inputs
Add products quantity to htmlpackingmanifest.php (ekstratjeneste)
Google can’t see encoding in shopping feed.
ean_print_horizontal – UPC (12 length) – no barcode created
[Klarna Onboarding v3] Finalize signup/onboarding form
csv upload – base product model nr
[Klarna Onboarding v3] Hide shop url and replace with auto-generated value
[Product CSV] importere lagerstyrt variant
Pakkeprodukter, Legger rabatten til som negativt beløp isteden for negativt antall
Pakkeprodukter: endring av lagerbeholdning på underprodukt oppdaterer ikke lagerbeholdning på pakkeproduktet
Datakasse BETA – ****** zrapport feil
Databasse BETA – Feil med retur
Selbetjent datakasse -Pin må være et passordfelt
Kan ikke endre antall på returprodukt
Kan ikke endre antall på Diverse
Bytt selger har sluttet å virke
Ordre på vent, hente tilbake pakkeprodukter
Self-service POS – Mystore logo in mainscreen missing 😉
Selfservice pos – bugfix – search
Plukklister for metervarer

Uke 5

Self-service POS – Typo in Pay with card
[Klarna Onboarding v3] Record screencast of the current state of the Klarna Onboarding v3
[Klarna Onboarding v3] Get application up to a state where I can demo it
[Klarna Onboarding v3] Investigate why PAYOUT_ENABLED fails
Redirect-loop i Firefox når ‘currency’-parameter er satt
Datakasse SELVBETJENT
brands-url: E_ERROR ved visning av ‘brands’ på flere butikker
Retur x2 på samme tidspunkt
Endring av tilgang i MSS
[Klarna Onboarding v3] Verify that callbacks work by deploying changes to staging environment
[Klarna Onboarding v3] Add status messages to track status of onboarding process
[Klarna Onboarding v3] Tweak Shake Hands Form to comply with new Klarna Onboarding API
mss, Add some text to eierskifte
mss change functionality on «koble til kundenummer»
custom text attribute, need to remove escape chars in cart.php
Timeout ved visning av produkter med mange varianter og variantkoblinger
Link til designinnstillinger – template_settings.php
[Mystore API] Add company_co attribute to customers endpoint
Adyen transfer to Tripletex fails – Oreavrunding
Sentry: merk feil-eventer med release-tag fra GitHub
Sorting dropdown not working on mobile
Oppdatere Cost Contract
MCC koder oppdateres i MSS
MCC koder overføres til excel
Kontrollpanel privilege escalation, administrator e-mail verification
Google map coordinates – two separate configuration keys
Problem with /new_products
Optimaliser spørringer i stocktaking_ajax.php
Attribute image in basket and KCO
Sletting av ordrer
«Vis mer» on category description: clicker disappears after use
Theme London – Specials pagination doesn’t work
Page title below page header
Buy button on categories page does not change when preorder time elapses

Uke 4

Mange småsaker tatt unna.

Avansert lagerstyring – problem med nordiske bokstaver og visningsfeil
Lagerstyring med historikk i kontrollpanel
Logistra – rød varselboks om feil metode er valgt
myposadresse tilgjengelig for Datakassekunder i kontrollpanelet
Legg til navn på mottaker av ordre under /account
Tripletex, Justere feilmeldingen på z-rapporter som er tom
Tilpasse teksten på tripletex. historikk, Feilmelding
Varianter tekst felt – Formateringsfeil
MVA utland Tripletex installasjonsveileder
Rabattsenter wrong text on empty list
Prisjustering – price_updater.php
Create new prisjaktfeed
Produktpakker: Cannot remove last product from product package
logistra, EDI, Show the weight box as default when resending an order
Returns form (send angrerettskjema) in API 2.0
Kampanjesenter: Typos in green infobox
Mismatching input field type in Administratorer
False order status change when transferring to Tripletex
Newline-issue in edit_orders.php «Kommentarer»
Feil beskrivelse – BONUSPOINTS_PAYMENT_METODS
Reports: Categories customers report exception
Search feature in stock manager does not find all matching products
EAN utskriftssenter does not function for categories with over 1000 variants
Pakkeprodukter, bugfix
Theme America lastes ikke når den leses via symlink
Merge teksteditor-patch i PR-1396
product::combine_stock slipper opp for minne
Produkt – Pakkens dimensjoner, lagres ikke.
Release CKeditor
Bug i Proteria-integrasjon
EAN – buxfix, set update date
Produktpakker endring datakasse
[Mystore API] Sorting on Category names
[Mystore API] Add logistra support on Order Complete

 

Desember 2018 – 20. januar 2019

Fokus for utviklingsteamet har i desember/januar hovedsakelig vært feilsøking og forbedring av brukeropplevelse samt å rydde bort kjente problemer.

Større prosjekter som er under utvikling

  • Ny versjon av Klarna (V3)
  • Ferdigstilling av ny teksteditor
  • Ny forbedret versjon av pakkeprodukter
  • Optimalisert versjon av Datakasse
  • Nytt designrammeverk – Theme Amerika
  • Klarna Boost
  • Ny betalingsmodul for kortbetaling
  • Sortering av produkter uavhengig av kategori

Ny/endret funksjonalitet

  • Import Excel, lagt til støtte for EAN
  • API – endring i lagerstatus oppdater lagerhistorikk
  • API – endpoint: Orders. Lagt til mer data
  • API – endpoint: Products. Lagt til mer data
  • API – endpoint: Customers. Filtrering æ,ø,å
  • Postnord velger nå automatisk nærmeste utleveringspunkt fra listen
  • Tripletex har fått støtte for flere valuta i ordreoverføring
  • Støtte for Google Global Tracking
  • Støtte for dellevering/delkreditering for for Klarna (fortsatt i test)
  • Bonuspoeng, støtte for å ekskludere enkelte produsenter
  • Oppdatert til 2019-priser Bring
  • Ordresynk/Utvidelse av produktsynkronisering mellom flere butikker (hvis separat lager)
  • API – støtte for å sende angrerettsskjema
  • Kampanjesenter, ny datovelger (datepicker)
  • Vektfelt er nå alltid synlig på en ordre som sendt eller sendes på nytt
  • Logistra, støtte flere fraktavtaler fra samme transportør
  • Prisjakt – ny produktfeed
  • Forbedret søk i lagerhåndteringsmodul

Feilretting/bugfiksing

  • Rettet feil på produkter med mange varianter
  • Feil i variantvisning på ordre (rare tegn)
  • Utgående e-post ordrebekreftelse (linjeskift)
  • Tripletex rettet feil tilknyttet MVA utland (ved oppsett)
  • Overføring av Z-rapport ved tom rapport
  • Endre ordre, rettet feil ved linjeskift ved utgående ordrebekreftelse
  • Kampanjesenter, fjernet flere småbugs
  • Avansert lagerstyring, rettet feil med særnorske tegn
  • Statistikk Datakasse, viser nå kun datakasseordrer
  • Rabattkoder, rettet bug ved innlegging av mange kategorier
  • Prisoppdatering, forbedret beskrivelser
  • I kontrollpanelet under Rapporter > Kunder > Handlet i toppkategorier viser nå alle
  • Pakkeprodukter v2 retter mange kjente problemer (ikke rullet ut til alle, er under testing)
  • Forbedret clear cache på kampanjesenter
  • Rettet feil i utskrift av gavekort-rapport
  • Varetelling, rettet feil rundt produsenter
  • Kampanjesenter, bedre støtte rundt overlappende kampanjer
  • Rettet feil i lagersaldo garnpakker
  • Feil kontrollpanel på din side i kontrollpanel rundt ubetalt faktura
  • Kampanjesenter. Rettet feil når en legger til alle produkter
  • Rettet feil ved import av varianter
  • Kampanjesenter, dupliserte kampanjer setter når produkter inn i kategori
  • Bring Servicepakke fått støtte for oppdatert utleveringssted ved oppdatert postnummer
  • Nye logoer Vipps

November 2018

Uke 45

Ny/endret funksjonalitet

  1. Datakasse versjon 2.1 ble sluppet på kvelden mandag 5. november.
    – Vi har forbedret ytelsen kraftig og gjort datakassen inntil 10 x raskere.
    – Vi har optimalisert brukergrensesnittet slik at knapper og navigasjon i datakassen er kvikkere og mer responsiv.
    – Flere bugs er utbedret. Se eget avsnitt.
  2. Ny versjon av Excel/CSV Import og eksport. Den nye import og eksport funksjonaliteten er en BETA og du som kunden har fremdeles mulighet til å benytte den gamle versjonen hvis du ønsker. Se veileder for den nye versjonen her:
    – Støtte for varianter
    – Raskere
    – Støtter større filer og flere produkter
    – Har mulighet for import- og eksportmaler

Feilfiksing/bugfiksing

  1. Datakasse: Totalbeløp i handlekurv ikke ble vist oppe i høyre hjørnet når nettbrett ble holdt i portrettmodus – Løst
  2. Totalbeløp i handlekurven forsvant når betalingen ble avbrutt ved noen betalingsmetoder – Løst
  3. Innstillinger i datakassen kunne bli nullstilt ved oppstart – Løst

Oktober 2018

Uke 44

  1. Forbedret ytelse på forsiden i kontrollpanelet.

Feilfiksing/bugfiksing

  1. Feilmelding ved installasjon av dansk språkpakke – Løst
  2. Pakker kommer på tellelistene for varetelling – Løst

Uke 43

Feilfiksing/bugfiksing

  1. Kampanjesenteret låser seg hvis kampanjen inneholder produkter med pris = 0 – Løst

Uke 42

Ny/endret funksjonalitet

  1. Addthis.com modul er ikke inkludert i skymal.
    Skymalene våre har nå fått støtte for addthis modulen.

Feilfiksing/bugfiksing

  1. Datakasse: Feil antall på salgsrapport – Løst
    Feil oppsto når to produkter med samme variant var lagt til samme ordre
  2. Manglende informasjon til kunde i nettbutikk ved forsøkt innløsing av bonuspoeng når poenggrense ikke er nådd. – Løst
    Når det var satt en grense for minimum poengsum for å løse inn bonuspoeng så fikk ikke kunden opp feilmelding hvis det ble forsøkt innløst før grensen var nådd. Rabattkoden ble likevel ikke generert.
  3. Hvis man redigerteet produkt og satt tilbudspris og så velger at produktet skal være deaktivert så ble tilbudsprisen ikke lagret. – Løst
  4. Det er ikke mulig å ha samme produkt i «Utvalgte produkter» for både forsiden i nettbutikken og datakassa. – Løst
    Om det ble lagt et produkt som allerede lå på forsiden til i «Utvalgte…» på datakassa forsvant det fra forsiden – og motsatt.

Uke 41

Ny/endret funksjonalitet

  1. API 2.0, opprett  regnskapsbilag gjennom API – Løst
    Det er nå mulig å opprette et regnskapsbilag for en ordre gjennom API

Feilfiksing/bugfiksing

  1. Tripletex – «Send faktura til kunde» – Løst
    «Send faktura til kunde» (fra mystore) fungerer ikke hvis Tripletex er installert. Faktura blir ikke lagt som vedlegg når man oppdaterer ordren til fullført/sendt selv om innstillingene tilsier at det skal gjøres.
  2. Tripletex – Kreditnota – Løst
    Kreditnotaer får automatisk «regnskap»-merket, selv om ordren ikke er overført til Tripletex.
  3. Problemer med fraktmodul «Pris basert på vekt/pris» – Løst
    Når prisen for varer over en gitt fraktgrense er satt vil prisen bli riktig når en kunde legger inn et produkt som er over denne grensen. Hvis man i handlekurven legger til enda et produkt dobles frakten.
  4. Frakt til Svalbard og fast fraktpris – Løst
    Når man benytter fast fraktpris på alle fraktmetoder så kan det være at ekstraavgiften for frakt til Svalbard ikke blir lagt til i checkout.
  5. Sortering av antall ordre i kundeoversikt – Løst
    Siden oppdateres, men sorteringen følger ikke antall ordre.
  6. Feil kundegruppepris i Shop The Look – Løst
    Feil pris på shop the look produkter blir vist til kundegrupper når innlogget i nettbutikk. Prisen i checkout er likevel korrekt.
  7. Produktbildezoom i New York mobilmal- Løst
    Har lagt til støtte for å zoome på produktbilder i mobilversjonen av New York malen
  8. KCO bug med fraktvalg – Løst
    Ved bestilling en vare med Klarna Utsettelse og «Hentes i butikk» som fraktalternativ. Når man avslutter kjøpet kommer beskjed om å velge utleveringssted selv om «Hentes i butikk» var valgt som fraktalternativ.
  9. EAN utskrift feiler – Løst
    Enkelte produkter/varianter vil ikke skrives ut med den nye utskriftsfunksjonen.
  10. Tekstfelt-variant: newline – Løst
    I tekstboksen til varianten «Tekstfelt» er det ikke mulig å legge inn newline ved å trykke på Enter. Dette medfører økt bruk av tegn i tekstfeltet.
Praktisk informasjon

Besøks- og leveringsadresse:
Mystore.no AS
Stakkevollveien 41
9010 Tromsø

Organisasjonsnummer:
NO 914 083 095 MVA

Telefon:
21 98 24 74

E-post:
kundeservice@mystore.no
salg@mystore.no
faktura@mystore.no

Åpningstid:
Mandag-fredag: 9.00–15.30

Postadresse:
Stakkevollveien 41
9010 Tromsø

Kontor Oslo:
Karenslyst Allé 56
0277 Oslo

Finn oss på sosiale medier