Skip to content
_DSC1447 (1)-2

live shopping: En effektiv og morsom måte å selge på!

Er du nysgjerrig på hvordan du kan ta nettbutikken din til et nytt nivå?
Da bør du teste ut Sprii live shopping (tidligere ELISA)! Live shopping er en fersk trend spesielt innen e-handel, og i denne bloggartikkelen vil vi fortelle deg det du trenger å vite om denne morsomme og engasjerende måten å selge dine produkter!

Hva er Sprii live shopping?

Det er en komplett live shopping-løsning for Facebook og Instagram. Live shopping er en form for live streaming som kombinerer netthandel og samhandling med dine kunder. På kamera viser du frem og forteller om produktene dine. Kundene får mulighet til å stille spørsmål underveis, og viktigst av alt bestille produkter du presenterer.

Hvem er Sprii?

Sprii er et dansk selskap som på kort tid har blitt markedsledende innen live shopping. Siden etableringen i januar 2021 har de hjulpet over 1700 e-handlere å gå live, med kunder i ni land i Norden og Europa. Nå bistår Sprii flere tusen kunder, også her i Norge.

Hvem passer live shopping for?

Live shopping passer for både små og store butikker. Det er spesielt godt egnet for butikker som selger produkter som er visuelle, som klær, sko, kosmetikk og elektronikk. Live shopping kan også være en god måte for butikker å lansere nye produkter, tilby rabatter og kampanjer, og svare på spørsmål fra kunder.

Her er noen eksempler på nettbutikker og butikker som live shopping passer for:

  • Klær- og skobutikker
  • Kosmetikk butikker
  • Elektronikkbutikker
  • Hjem- og interiørbutikker
  • Barnebutikker
  • Hobbybutikker
  • Smykkebutikker

Hvorfor bruke live shopping?

Det er mange fordeler med å bruke live shopping. Her er noen av de viktigste:

Få mer salg og flere kunder
Live shopping øker salget og tiltrekker seg kunder ved å skape en engasjerende, interaktiv opplevelse. Ved hjelp av produktpresentasjoner i sanntid, eksklusive tilbud og live-engasjement kan bedrifter skape en følelse av at det haster og få kundene til å kjøpe med en gang, noe som fører til høyere konvertering og en større kundebase.

Øke trafikken til nettbutikken
Live shopping på sosiale medier øker trafikken, engasjementet og konverteringen på nettstedet. Ved å vise frem produkter i sanntid, tilby eksklusive tilbud og skape interaktive opplevelser kan du tiltrekke deg seere til nettbutikken din for retargeting, påmelding til nyhetsbrev og økt salg.

Reduser administrasjon
Live shopping med Sprii eliminerer manuelle oppfølgings- og administrasjonsoppgaver. Med automatiserte funksjoner kan du effektivisere driften og fokusere på å levere en sømløs handleopplevelse, og samtidig spare tid og ressurser.

Slik planlegger du en vellykket live shopping-sending

  • Velg et tema for sendingen. Dette vil hjelpe deg å holde fokus og engasjere kundene dine.
  • Bestem deg for hvilke produkter du vil presentere. Sørg for å velge produkter som er relevante for målgruppen din.
  • Sett et tidspunkt for sendingen som passer for målgruppen din.
  • Promoter sendingen på sosiale medier og andre kanaler.
  • Forbered deg godt på sendingen. Prøv ut plattformen og sørg for at du har alt du trenger.
  • Vær deg selv og ha det gøy! Live shopping skal være en positiv opplevelse for både deg og kundene dine.

Hvordan komme i gang med live shopping?

Det tar vanligvis bare 30-60 minutter å komme i gang. Du kan prøve Sprii´s live shopping-plattform gratis i 14 dager. Sprii hjelper deg til og med med onboarding og oppstart uten ekstra kostnader. Hvis du er ute etter en ny og spennende måte å selge på, er Sprii live shopping et godt alternativ. Det er en fin måte å engasjere deg med kundene dine, øke salget og bygge lojalitet!

Du kommer enkelt i gang på Sprii´s nettside eller ved å booke et møte med Sprii.


 

KOMMENTARER

RELATERTE INNLEGG