Gjør handel enklere for deg selv.
Få en månedlig mini-oppdatering rett i innboksen din.

Ad extensions for Google Ads

Man kan gjøre mye med Google Ads (tidligere AdWords).

Noe som mange dog savner, er ad extensions som sørger for at annonser skiller seg ut og genererer flere og bedre klikk.

En ad extension kan være alt fra et telefonnummer til en vurdering eller en sitelink som leder direkte inn til en del av en nettbutikk.

Fordelen med ad extensions er det at de tar opp plass, og det gjør at annonsene blir mer synlige og skaper dermed flere klikk til nettbutikken.

Når man har tydlige alternativer å klikke på i annonsene, blir også trafikken som annonsene genererer mer nisjebasert og konverterer da også bedre. Dette kommer av at besøkeren kommer eksakt dit de vil.

 

adextensionexample

(eksempel på hvordan to ulike typer ad extensions kan se ut)

De røde boksene(markert røde for synligjøring) fremhever først en “call extension” og den nedre røde boksen viser sitelinks.

Benytter du mobil og foretar et søk på “vvs tromsø”, vil telefonnummeret bli klikkbart og  kan lede til en samtale, dvs. en direkte lead! Sitelinks gjør at det blir lettere å finne det man er ute etter, direkte fra annonsen. Man sparer dermed tid for søkeren.

“Callout extensions” er noe som passer ekstra bra om dere f.eks. selger varer til rabatterte priser. Med callout extensions kan dere skape et tydlig tilbud under annonsen slik at alle som ser annonsen raskt og enkelt kan få med seg og besøke deres tilbud.

offer-extensions-cheat-sheet

   (eksempel på callout extensions)

Dersom dere ønsker å vite mer, har spørsmål eller vil ha hjelp med å sette opp ad extensions kan dere alltid kontakte oss, så hjelper vi dere.

 

2018-07-24T10:06:08+02:00Av |Markedsføring|

Om forfatteren: