Skip to content

Mystore og Pio inngår samarbeid

Skal tilby flere små nettbutikker robotlager

Mystore inngår strategisk samarbeid med AutoStore-eide Pio som utvikler robotlager. Samarbeidet gjør det mulig for små og mellomstore nettbutikker (SMB) å få sitt eget automatiserte robotlager på lik linje med store globale e-handlere. Allerede nå har samarbeidet resultert i at to av våre kunder har skaffet seg et robotlager, Vakre Vene og Ko:Ko. 


En utvikling som gagner forbrukerne

Mange av de små og mellomstore netthandelsaktørene som bruker Mystore i dag står i en vanskelig konkurransesituasjon hvor store teknologigiganter dominerer markedet. Det setter stadig høyere krav til effektiv drift. 


- I konkurranse med større aktører og fysiske butikker er det avgjørende for nettbutikker å kunne levere varer raskt nok til sluttkunden. Robotlageret fra Pio er med på å legge til rette for våre kunder, sier Komersiell direktør i Mystore, Lars Tveiten. 

Samarbeidet har allerede resultert i at klesbutikkene Vakre Vene og Ko:Ko har byttet lagerløsning. 

Direkte etterspørsel etter robotlager

Butikker i vekst kommer på et eller annet tidspunkt til en plass hvor lager og logistikk er en utfordring. Det blir vanskelig å få ting til å flyte på en ordentlig måte, selv med et godt strukturert og effektivt lager. 


- Selv de mest drevne kundene våre klarer ikke å måle seg med effektiviteten til et robotlager. Det er derfor viktig for oss å være relevant og følge med på utviklingen. Vi ønsker at kundene våre skal være trygge på at vi tar de store trendene i markedet på alvor, sier Tveiten. 

Tøffere tider innen netthandel setter krav til mer effektiv drift

Det er tøffere tider innen netthandel, og det settes høyere krav til mer effektiv drift. Pio legger vekt på at det ikke bare handler om å øke volum, men også å forbli lønnsom, samtidig som man vokser.  

Pio, som ble etablert av AutoStore i 2021, tilbyr en forenklet og automatisert lagerløsning rettet mot SMB-segmenter. I følge Pio handler overgangen fra manuelle til automatiserte lagre ikke bare om å øke volum, men også om å forbli lønnsom samtidig som man vokser. 

- Foruten Pio, er det ingen aktører som fokuserer på automatisering av varelager for SMB-segmentet. Vi er opptatt av mindre aktører også skal få høste fordelene ved automasjon, og vi tror det vil gi jevnere konkurranse mellom store og små bedrifter, sier Magne Hatteland, daglig leder for Pio. 

Kunder med høyere krav til levering

I konkurranse både med større aktører og fysiske butikker er det avgjørende for nettbutikker å kunne levere varer raskt nok til sluttkunden. Robotlageret til Pio er med på å legge til rette for dette for Mystore sine kunder. 


- De begynner der vi slutter - mens vi har logistikkløsningen, har Pio lagerløsningen. Noe som gjør de til en perfekt partner for oss, sier Tveiten. 

Daglig leder i Pio Magne Hatteland og Kommersiell direktør i Mystore Lars Tveiten

Kommersiell direktør i Mystore Lars Tveiten (t.h) på besøk hos Pio i Stavanger. Her sammen med daglig leder i Pio, Magne Hatteland. 

Fakta om Pio
Pio er et norsk selskap som tilbyr automatiserte varehus med robotlager. Pio er et norsk selskap som satser stort og tilbyr en plassbesparende og kostnadseffektiv måte å styre et lager på. De har vært i lager-industrien i lang tid. Deres moderselskap, Autostore, har levert revolusjonerende kube-baserte varehusløsninger i over to tiår. Med Pio, kan også små og mellomstore bedrifter dra nytte av denne ekspertisen innen automatiserte varehusteknologi - noe som tidligere kun har vært tilgjengelig for større bedrifter. 

For mer informasjon om Pio, besøk www.pio.com


 

KOMMENTARER