Skip to content
Lena Utnes Näs25. juli 2018 11:40:18 CEST1 min read

Google AdWords blir Google Ads

Google forenkler sine merkevarer og løsninger for deres annonseprodukter  – Det innebærer blant annet at Google AdWords endrer navn til Google Ads. 
Den 18 år gamle traveren Google AdWords blir Google Ads. DoubleClick og Google Analytics 360 Suite blir Google Marketing Platform. DoubleClick for Publishers og DoubleClick Ad Exchange blir Google Ad Manager.

Dine annonser blir ikke påvirket

Google Ads - Logo
For folk flest er det endringen fra Google AdWords til Google Ads som blir synlig. Det er ingen grunn til bekymring. Alle funksjoner og kampanjetypene som er tilgjengelig i dag, inkludert søke-,banner-, Google Shopping og videoannonser, vil fortsatt være tilstede. Endringen i merkevaren vil ikke påvirke dine kampanjer, resultater, navigering eller rapportering.
– Fra og med 24. juli 2018 kommer du til å se Google Ads-varemerket – innbefattet det nye navnet og den nye logoen – i produktgrensesnittet, brukerstøtten, fakturadokumentene og andre steder. Nettadressen du bruker for å få tilgang til kontoen din, endres fra adwords.google.com til ads.google.com, og brukerstøtten endres fra support.google.com/adwords til support.google.com/google-ads, skriver selskapet.
I tillegg til de vanlige funksjonene lanserer Google nå en rekke nye verktøy for å gjøre det enklere å komme igang med annonsering. Derav Smart kampanjer som nå rulles ut globalt. Ifølge Google vil Smart kampanje optimalisere annonsen ved hjelp av maskinlæring – En teknologi som lærer og optimaliserer dine annonser. Det betyr at du som bruker kan spare mye tid på kampanje oppsett og optimalisering.
Les mer på Google sin blogg.
Trenger du hjelp med annonsering på Google? Mystore.no er Google Premier Partner og våre digitale markedsførere har de viktigste Google-sertifiseringene. Ta kontakt med vårt markedsføringsteam!

avatar

Lena Utnes Näs

Head of Marketing

KOMMENTARER

RELATERTE INNLEGG