Skip to content
AdobeStock_192181044-min
Lena Utnes Näs1. juli 2021 13:18:19 CEST2 min read

Slik setter du opp flere typer ordrebekreftelser for butikken din

Har du behov for å sende ulike ordrebekreftelser til forskjellige type kunder? Minne kunder om avglemte handlekurver? Med de rette verktøyene kan du automatisere dette og en rekke andre oppgaver i nettbutikken.

Vi kaller det flyt. Automatiserte og spesialtilpassede kundereiser basert på kundenes handlinger og ønsker. I verktøykassen Personalisert Shopping, kan du sette opp en rekke automatiserte brukerflyter som gjør både nettbutikken og din fysiske butikk smartere. Hvilken prisplan du er på bestemmer hvilke funksjoner under Personalisert Shopping du har tilgang til. 

Det hele forbedrer brukeropplevelsen, øker konverteringen og salget – og, gir merkevaren din en boost.

La oss ta eksemplet ordrebekreftelse. I utgangspunktet ganske enkle greier der det er lite å hente. Eller?

Vel, la oss si at du har en kunde som kjøper en vare i nettbutikken din og deretter velger fraktmetoden “hent i butikk”. Trenger den kunden annen informasjon enn kunden som får levert varen hjem i postkassen?

Selvfølgelig.

Personalisert Shopping lar deg da lage en oppgaveflyt som automatisk sender kunden en ordrebekreftelse med åpningstider og veibeskrivelse til butikken. Smart ikke sant? Og på akkurat samme måte kan du sette opp en rekke regelstyrte automasjonsflyter som trigges av brukernes egne handlinger. Gjenglemte handlekurver kan eksempelvis trigge epost-påminnelser.

Med brukervennlig “dra-og-slipp”-funksjonalitet bygger du (som vist under) lynraskt automatiserte flyt-prosesser. Les mer om hvordan du setter opp flyt for ordrehåndtering her. .

Eksempel automatisert arbeidsflyt for ordrebekreftelse i nettbutikk med verktøyet Crall

Om Personalisert Shopping
Personalisert Shopping er et samlebegrep for en rekke ulike funksjoner som lar deg personalisere din nettbutikk gjennom kunstig intelligens og automatisering. Din prisplan bestemmer hvilke funksjoner du har tilgang til. Dette er noe av hva Personalisert Shopping kan by på:

  • Smart handlekurv
    • Vis anbefalte og alternative produkter i handlekurven
  • Live-rapporter / sanntidsoversikt
    • Se hva som selger best akkurat nå
  • Søk som selger
    • Søkeresultater inneholder også produkter basert på handle- og salgshistorikk
  • Anbefalinger
    • Gir brukerne dine relevante produkter på alle sider i nettbutikken
  • Chat
    • Start live-chat med brukeren basert på hvilken side brukeren befinner seg på
  • Popups
    • Vis automatiserte, segmenterte spesialtilbud for kundene dine basert på brukernes atferd, eller bruk popups til å rekruttere kunder til nyhetsbrev m.m.
  • Automasjons-/flytsystem
    • I et lynraskt og brukvennlig “dra-og-slipp”-grensesnitt setter du opp automatiserte oppgaver og kundereiser med utgangspunkt i hva kundene foretar seg i butikken
  • Søkehjelp
    • Automatisk stavekontroll, autofylling og ikke minst søkeforslag
  • Rabattkoder
    • Belønn kundene dine med rabattkoder der du selv bestemmer hvor mye rabatten skal være og hvor lenge den skal vare

Du kan lese mer om smart nettbutikk, automasjon og Personalisert Shopping på Mystore.no.

avatar

Lena Utnes Näs

Head of Marketing

KOMMENTARER

RELATERTE INNLEGG