Skip to content
Lena Utnes Näs13. mai 2019 10:53:48 CEST2 min read

Hvor skal jeg starte for å selge mer i nettbutikken?

BLOGGSERIE (3/9): Har du god oversikt over tingenes tilstand? Klarer du enkelt å skrive ned en prioritert liste over de viktigste tingene du må gripe fatt i for å øke salget i nettbutikken? Vet du ikke svaret, da bør du starte med å utføre en webanalyse slik at du har en plan for hva som må gjøres

Av tiltak en kan gjøre for å salget i nettbutikken jobber de fleste med å øke antall besøkende i nettbutikken. Det er tross alt det viktigste. Uten besøk i nettbutikken, så blir det naturlig nok ingen salg heller. Men så fort man har fått trafikk inn i butikken så kan det lønne seg like mye å jobbe med å øke konverteringsraten og ordreverdien.
WEBANALYSE
En analyse av dagens situasjon i nettbutikken er viktig for å avgjøre hvor man skal legge inn mest tid og penger. For mange butikkeiere kan det være vanskelig å vite hva man bør prioritere og hvor man skal begynne. De fleste har jo tross alt begrenset med både tid og penger.
Derfor er det også denne måten vi selv jobber på når vi gjør markedsføring for nettbutikker. Vår pakke for Digital Strategi og Webanalyse er utviklet med nettopp dette formålet. Analysen utarbeides i samarbeid med våre spesialister innen markedsføring og e-handel og har fokus på hva ditt neste steg bør være.
I et slikt arbeid gjør vi eksempelvis følgende:  

  • Gjennomgang og analyse av nettbutikken med fokus på hvordan butikken fremstår for kunder. Innhold, struktur og brukervennlighet er noen av tingene en ser på
  • Innholdsveiledning: Vi analyserer og gir tips til hvor du kan legge til eller justere innhold for å øke ordreverdi samt trafikk inn til nettbutikken
  • Målgruppe: Vi ser på brukeratferd og kjøpsmønster. Du får konkrete tips til hvordan du bedre kan nå akkurat din målgruppe
  • Kanalanalyse: Gjennomgang av alle trafikkdrivende kanaler inn til nettbutikken. Du får vite hvordan kundene kommer inn til nettbutikken din og hvilke kanaler du burde satse på.
avatar

Lena Utnes Näs

Head of Marketing

KOMMENTARER

RELATERTE INNLEGG