Skip to content
blogg-header
Redaksjonen5. desember 2023 12:27:45 CET1 min read

Pressemelding: Vil gjøre frakt enklere enn noen gang med profrakt

Mystore, landets største leverandør av netthandelsplattformer, inngår et strategisk samarbeid med Profrakt. Slik vil 1600 nettbutikker landet over ha tilgang til markedets enkleste fraktløsning. Dette vil gjøre frakt enklere enn noen gang! 

651e850e68d310d56475cf86_IMG_1223

Administrerende direktør, Alf Kristiansen fra Profrakt (Foto: Profrakt)

Et paradigmeskifte

- Avtalen med Profrakt, markerer et paradigmeskifte for våre kunder. Alt det tekniske er klart og implementert, og vi kan nå tilby våre 1600 nettbutikker markedets enkleste fraktløsning. Ikke bare er forholdene lagt til rette for at de skal kunne spare penger, men også få frigjort kapasiteten til å konsentrere seg om det de kan best - å drive butikk, sier Lars Jakobsen, administrerende direktør i Mystore. 

mystore_lars_1

Lars Jakobsen, administrerende direktør i Mystore (Foto: Mystore)

Over 1600 nettbutikker landet over bruker i dag Mystores plattform. Gjennom det nylig inngåtte samarbeidet kan nettbutikker ved et tasteklikk enkelt bytte over til Profrakts automatiserte fraktløsning. 

- Vi er veldig stolte over å annonsere dette viktige samarbeidet med Mystore - og må samtidig benytte anledningen til å skryte av deres tekniske team for utrulling og implementering. Frakt for nettbutikker skal være enkelt, og nå bli det potensielt enklere enn noen gang for de 1600 nettbutikkene i Mystores portefølje, sier Alt Kristiansen Amundsen, administrerende direktør i Profrakt. 

Forenkler og effektiviserer daglig drift av nettbutikker 
Markedet ffor EDI, elektronisk sendingsinformasjon, og print av etiketter har i lang tid vært preget av lite fleksible løsninger som etterhvert har blitt fastlåst i utdatert teknologi. Profrakt Skyprint er basert på API og dekker i større grad behovet til både nettbutikker og transportører enn de tradisjonelle EDI-løsningene som har vært ledende i det norske markedet frem til nå. 

- Til tross for mer krevende tider for norsk netthandel, kjenner vi på en sterk etterspørsel i markedet. Det er fordi vi gjør nettbutikkene mer lønnsomme gjennom å forenkle og effektivisere den daglige driften. Det er teknologien, i samspill med vår dyptgående bransjekunnskap, som er vårt virkelige konkurransefortrinn. Takker være komboen er vi godt i rute for å nå våre hårete mål for året, avslutter Amundsen. 

KOMMENTARER

RELATERTE INNLEGG