Skip to content
AdobeStock_192181044-min
Lena Utnes Näs1. juli 2021 13:18:19 CEST2 min read

Slik setter du opp flere typer ordrebekreftelser for butikken din

Har du behov for å sende ulike ordrebekreftelser til forskjellige type kunder? Minne kunder om avglemte handlekurver? Med de rette verktøyene kan du automatisere dette og en rekke andre oppgaver i nettbutikken.

Vi kaller det flyt. Automatiserte og spesialtilpassede kundereiser basert på kundenes handlinger og ønsker. I verktøykassen Crall, som er tilgjengelig for alle Mystore-butikker, kan du sette opp en rekke automatiserte brukerflyter som gjør både nettbutikken og din fysiske butikk smartere.

Det hele forbedrer brukeropplevelsen, øker konverteringen og salget – og, gir merkevaren din en boost.

La oss ta eksemplet ordrebekreftelse. I utgangspunktet ganske enkle greier der det er lite å hente. Eller?

Vel, la oss si at du har en kunde som kjøper en vare i nettbutikken din og deretter velger fraktmetoden “hent i butikk”. Trenger den kunden annen informasjon enn kunden som får levert varen hjem i postkassen?

Selvfølgelig.

I Crall-verktøyet kan du da lage en oppgaveflyt som automatisk sender kunden en ordrebekreftelse med åpningstider og veibeskrivelse til butikken. Smart ikke sant! Og på akkurat samme måte kan du sette opp en rekke regelstyrte automasjonsflyter som trigges av brukernes egne handlinger. Gjenglemte handlekurver kan eksempelvis trigge epost-påminnelser.

Med brukervennlig “dra-og-slipp”-funksjonalitet bygger du (som vist under) lynraskt automatiserte flyt-prosesser i Crall-verktøyet. Se også hjelpeartikkelen Slik setter du opp en automatisert flyt i nettbutikken med Crall.

Eksempel automatisert arbeidsflyt for ordrebekreftelse i nettbutikk med verktøyet Crall

Gratis demo i 30 dager
Alle Mystore-kunder kan enkelt koble opp Crall i sin nettbutikk og teste verktøyet som gjør nettbutikken smartere. Bestill din gratis demo direkte under Apps/Ai i kontrollpanlet, eller via vår appstore.

Om Crall
Crall er et spesialverktøy som gjør (nett)butikken din smartere og øker konvertering og innsikt. Dette er noe av hva verktøyet kan by på:

  • Smart handlekurv
    • Vis anbefalte og alternative produkter i handlekurven
  • Live-rapporter / sanntidsoversikt
    • Se hva som selger best akkurat nå
  • Søk som selger
    • Søkeresultater inneholder også produkter basert på handle- og salgshistorikk
  • Anbefalinger
    • Gir brukerne dine relevante produkter på alle sider i nettbutikken
  • Chat
    • Start live-chat med brukeren basert på hvilken side brukeren befinner seg på
  • Popups
    • Vis automatiserte, segmenterte spesialtilbud for kundene dine basert på brukernes atferd, eller bruk popups til å rekruttere kunder til nyhetsbrev m.m.
  • Automasjons-/flytsystem
    • I et lynraskt og brukvennlig “dra-og-slipp”-grensesnitt setter du opp automatiserte oppgaver og kundereiser med utgangspunkt i hva kundene foretar seg i butikken
  • Søkehjelp
    • Automatisk stavekontroll, autofylling og ikke minst søkeforslag
  • Rabattkoder
    • Belønn kundene dine med rabattkoder der du selv bestemmer hvor mye rabatten skal være og hvor lenge den skal vare

Du kan lese mer om smart nettbutikk, automasjon og Crall på Mystore.no.

avatar

Lena Utnes Näs

Head of Marketing

KOMMENTARER

RELATERTE INNLEGG