Fraktavtalen som endrer alt!

I samarbeid med PostNord tilbyr vi Mystore Frakt. En sømløs opplevelse og en rabattert bedriftsavtale som gir små og mellomstore nettbutikker bedre mulighet til å konkurrere med de store!

✔️  Utligner forskjellen mellom liten og stor
✔️  Priser fra 36kr
✔️  Gratis opphenting fra første pakke
✔️  Alt på ett sted
Inntil 80% rabatt

Mystore Frakt gir kundene våre inntil 80% rabatt med utgangspunkt i listeprisene hos PostNord.

Se mer om priser lenger ned på siden.

 
Ferdigforhandlet avtale
Vi har ferdigforhandlet en særdeles god fraktavtale for alle våre kunder. Frakt leveres ferdig integrert og satt opp i nettbutikken.
 
Valgfrihet
Du bestemmer. Velg vår avtale, eller benytt din egen fraktavtale.
 

Slik bestiller du Mystore Frakt

Er du kunde hos Mystore finner du mer info og mulighet til å bestille i ditt kontrollpanel. Der finner du også mer info om priser og hvordan du tar i bruk avtalen.

Ikke Mystore-kunde?

Ønsker du å se hvilke fraktpriser din nettbutikk kunne ha oppnådd dersom du var Mystore-kunde?

Eksklusivt for Mystore Frakt

Oversiktlig dashboard

Tjenesten leveres sammen med et oversiktlig dashboard hvor du til enhver tid har oversikt over alle faktura med støtte for søk på fakturanummer, ordrenummer og sporingsnummer.

Her finner du også en alltid oppdatert prisliste og en egen fraktkalkulator hvor du kan regne ut nøyaktig hva en sending vil koste.

shipping-dashboard

🤔 Hva er Mystore Frakt?

Mystore Frakt er et unikt samarbeid mellom PostNord og Mystore. Kort sagt skal vi gjøre det enklere og billigere å sende varer fra nettbutikken til sluttbrukeren. 

Du får tilgang til enkel ordrebehandling og utskrift av fraktetiketter, sammen med vårt oversiktlige dashboard gir dette deg muligheten til profesjonell og effektiv drift allerede fra dag én.

Mystore Frakt gir stordriftsfordeler også til de små og mellomstore butikkene.

🔧 Verktøy

Som kunde av Mystore Frakt får du også masse smarte verktøy og funksjoner

Gratis opphenting

Vi har forhandlet for deg. PostNord henter pakkene du skal sende uten ekstra kostand. Opphenting kan enten bestilles fra gang til gang eller du kan få en fast henteavtale.

Integrerte fraktmetoder

Fraktmetodene er ferdig integrert i din nettbutikk. Velg selv om du vil vise de faktiske fraktprisene til dine kunder, beregnet på vekt og postnummer, eller om du vil sette opp en fast frakt, eller fri frakt. Kanskje en kombinasjon? Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for din butikk.

 
Enkel og automatisk utskrift av fraktetiketter

Manuell utfylling av fraktetiketter er en kilde til feilsending og blir fort kostbart for deg og negativt for kunden. Med Mystore Frakt lages fraketikettene automatisk, enten ved hjelp av PostNord Booking Widget eller med en EDI-integrasjon mot f.eks Logistra eller nShift. Alt håndteres fra kontrollpanelet, du trenger ikke logge inn flere steder.

Gi kundene flere fraktalternativer

Du velger selv hvilke fraktmetoder du vil vise til dine kunder. Med vår avtale får du mulighet til å sende både til privat og bedrift. Du kan sende til postkasse, til hentested eller levert på døren.

Sporing av pakker

Sporingsnummeret på pakkene du oppretter vil automatisk logges på ordren til kunden slik at de kan følge med på pakken sin selv.

Alt på ett sted

Ved å ha alt samlet i ett og samme system kan du få en så enkel nettbutikkhverdag som mulig. Mystore Frakt Dashboard gir deg full oversikt!

Priser

Med Mystore Frakt er det nettbutikkpakken din som avgjør hvor gode prisene blir.

Entrepreneur

Priser fra 48kr
MyPack Home Small (til postkasse) fra 48 kr.
MyPack Home (hjemlevering) fra 102 kr.
MyPack Collect (til hentested) fra 105 kr.
*prisene er oppgitt uten mva og tillegg. Se fullstendige prislister med soner og vekt i ditt kontrollpanel, eller ta kontakt med oss.

Business

Priser fra 42kr
MyPack Home Small (til postkasse) fra 42 kr.
MyPack Collect (til hentested) fra 83 kr.
MyPack Home (hjemlevering) fra 91 kr.
*prisene er oppgitt uten mva og tillegg. Se fullstendige prislister med soner og vekt i ditt kontrollpanel, eller ta kontakt med oss.

Corporate

Priser fra 36kr
MyPack Home Small (til postkasse) fra 36 kr.
MyPack Collect (til hentested) fra 66 kr.
MyPack Home (hjemlevering) fra 80 kr.
*prisene er oppgitt uten mva og tillegg. Se fullstendige prislister med soner og vekt i ditt kontrollpanel, eller ta kontakt med oss.

Ofte stilte spørsmål

Hvor ofte oppdateres fraktprisene?

Som regel gjøres det en prisjustering 1. desember hvert år. Har du et aktivt kundeforhold hos Mystore.no har du alltid muligheten til å sjekke prisene for din fraktavtale under frakt i kontrollpanelet.

Hvordan oppretter jeg en avtale?
Dersom du er kunde av Mystore kan du gå til kontrollpanelet i butikken din for å se prisliste og tilbud for din fraktavtale.  Det er også i kontrollpanelet at du aktiverer avtalen dersom du ønsker det. Frakttilbudet du får er blant annet basert på den nettbutikkpakken du har i dag.
Ta kontakt med salg@mystore.no eller ring oss på 21 98 24 74 dersom du har spørsmål.
 
Må jeg ha EDI-løsning for å bruke Mystore Frakt? Nei, men – vi anbefaler EDI på det sterkeste. Årsaken til dette er at det blant annet fjerner feilkilder, og automatiserer flyten med å skrive ut korrekte pakkelapper til varene du skal sende. EDI-løsning vil spare deg tid samtidig som du får godkjente pakkelapper, klar til å settes på pakken du skal sende. Fraktetiketter vil automatisk bli skrevet ut med korrekt informasjon når du endrer status på en ordre i nettbutikken.
Dersom du ikke har en EDI-løsning i dag må du inngå en avtale med en EDI-leverandør. Du kan velge mellom flere aktører. Vi anbefaler deg å bruke Logistra da dette er den leverandøren vi har best integrasjon mot. Du kan lese mer om Mystore.no og Logistra på våre supportsider og i vår appstore.
Er EDI-løsning inkludert? Nei. Du må selv ordne avtale med en EDI-leverandør. Vi anbefaler deg å bruke Logistra da dette er den leverandøren vi har best integrasjon mot. Du kan lese mer om Mystore.no og Logistra på våre supportsider og i vår appstore.
Det er fornuftig med en EDI-løsning fordi det automatiserer flyten med å skrive ut korrekte pakkelapper til varene du skal sende. EDI-løsning vil spare deg tid samtidig som du får godkjente pakkelapper, klar til å settes på pakken du skal sende. Fraktetiketter vil automatisk bli skrevet ut med korrekt informasjon når du endrer status på en ordre i nettbutikken.
Må jeg selv kontakte PostNord for å få Mystore Frakt?
Neida, dette ordner vi for deg. Ta kontakt med Mystore på salg@mystore.no så vil du få hjelp til å opprette Mystore Frakt.
Hva kreves for å bestille?
Mystore Frakt er tilgjengelig for alle våre kunder, uansett hvilken nettbutikkpakke du har. Du kan velge å bli på din eksisterende nettbutikkpakke eller oppgradere dersom du ønsker ytterligere rabatt på frakt.
 Se våre prisplaner hvis du ønsker å oppgradere plan

Du må ikke ha en EDI-løsning, men vi mener det er fornuftig at du har en EDI-løsning slik at du får automatisert flyten av pakkelapper og luket ut en kilde til feilinformasjon.
Hvor ofte og hvordan betaler jeg for frakten?
Mystore vil fakturere deg ukentlig for frakt.

 

Er det et krav at jeg som Mystore-kunde må bruke Mystore Frakt?
Nei. Du bestemmer selv hvem fraktleverandøren din skal være. Vi anbefaler deg likevel å sjekke vår priser nærmere da våre betingelser er meget gode.

 

Hva gjør jeg dersom jeg allerede har en fraktavtale?
Du kan selvsagt fortsatt beholde de fraktavtalene og fraktmodulene du ønsker, men for å få de rabatterte prisene må du sende varene med Mystore Frakt. Disse fraktmetodene vil bli installert i din nettbutikk ved aktivering av fraktavtalen. Du kan fortsatt velge å ha samme fraktoppsett som i dag, uansett om du viser nøyaktige fraktpriser, har fast frakt eller fri frakt.