Slik aktiverer du Mystore Frakt

Om du allerede er Mystore-kunde er det superlett å aktivere Mystore Frakt!

Slik gjør du:
I kontrollpanelet åpner du menyen og går til Verktøy og Mystore Frakt.
Allerede før du er kunde kan du se prislistene.

For å ta i bruk Mystore Frakt klikker du bare på Din fraktreise starter her. Søk om Mystore Frakt! og følger guiden videre. Enklere blir det ikke!

mystore-frakt-aktivering

×
×
Skip to content

Markedets beste fraktavtale?

I samarbeid med Profrakt gjør vi frakt enkelt for deg. Profrakt administrerer fraktbehovet til 500+ norske bedrifter.

  • Markedsledende priser på PostNord og Bring

  • Oversikt med alt på ett sted

  • Valgfrihet for deg og dine kunder

hero-image-shipping
collab-image-mystore

Send dine pakker enklere og billigere

Det koster ingenting å aktivere avtalen med Profrakt. Du betaler kun for de faktiske pakkene du sender. 

Du får gratis opphenting med PostNord og 30 % rabatt på opphenting med Bring. 

Full oversikt

Med Profrakt får du full oversikt over dine sendinger og dine kostnader.

  • Regn enkelt ut pris på dine sendinger

  • Oversikt over dine fakturaer

  • Oversikt over dine sendinger

adminpanel-mac

Stordriftsfordeler også til de små og mellomstore butikkene.

Ofte stilte spørsmål

Vi skjønner at du kanskje har noen spørsmål knyttet til endringen, så her prøver vi å svare på det som oftest går igjen. 

Blir Profrakt fullintegrert med Mystore?

Ja, det vil fungere på akkurat samme måte som det har gjort til nå. Den eneste forskjellen er at sendingene opprettes gjennom Profrakt og ikke Logistra.

Rent praktisk blir det altså ingen endringer for dere dersom dere kun har registrert sendingene fra Mystore tidligere.

Kan vi benytte eksisterende printer?

Ja, det er mulig å skrive ut via Logistra sin print funksjonalitet, men dersom abonnementet deres for Logistra Cargonizer avsluttes, kan det hende Logistra kutter koblingen til DirectPrint på et eller annet tidspunkt.

Dere må da ha en Profrakt Skyprint fra Profrakt for å beholde samme funksjonalitet.

Vi har satt opp PostNord Collect i dag, vil det fungere som før? Ja, PostNords Mypack Collect vil fungere akkurat som før, bare rimeligere.
Vil det fortsatt være gratis henting fra PostNord? PostNord har endret sine vilkår for opphenting via tredjeparter, men inntil videre tilbyr Profrakt gratis opphenting.
Hvilke priser har Profrakt, sammenlignet med Mystore Frakt?

Det kommer an på fraktmetode, men for Mypack Collect tilbys denne sonefritt, som betyr at det er samme pris uansett hvor i landet du sender pakkene. Det er altså kun vekten som er avgjørende for prisen, og prisene er som følger:

  • Mypack Collect 0-5kg: 65,-
  • Mypack Collect 5-10kg: 75,-
  • Mypack Collect 10-15kg: 95,-
  • Mypack Collect 15-20kg: 118,-
  • Mypack Collect 20-25kg: 142,-
  • Mypack Collect 25-30kg: 164,-
  • Mypack Collect 30-35kg: 189,-

Priser er eks. mva., energitillegg, vei- og baneavgift.

Transportørens øvrige tillegg og betingelser er gjeldende.

Slik kommer du i gang med Profrakt

Det enkleste er å navigere til Verktøy > Profrakt i ditt kontrollpanel, for så å starte registreringen. Det tar bare et par minutter så er det klart til bruk!

Har du spørsmål til tjenesten kan du også kontakte Profrakt her →

Ikke Mystore-kunde? Kontakt oss

Har du noen spørsmål?

Vi er her for å hjelpe deg - alle spørsmål er gode spørsmål. Kontakt oss og finn ut om vi er den rette leverandøren for deg.
Hvilke fraktmetoder er inkludert?

Profrakt er sømløst integrert med både Bring og Postnord, og tilbyr hele spekteret av tjenester til begge transportørene. Det innebærer alle tjenester som retter seg mot forbrukermarkedet, men også bedriftspakker og store kolli som er typisk for bedriftsmarkedet.

Du kan lese mer om de ulike fraktmetodene fra PostNord her

Du kan lese mer om de ulike fraktmetodene fra Bring her

Hvor ofte henter transportørene pakker? Det er ulike kjøreruter avhengig av hvor butikken/lageret ditt ligger. Noen har daglig hentinger, andre har noen dager pr. uke. Du kan finne kjøreruter på transportørens hjemmesider, eller vi kan hjelpe deg med å komme i kontakt for å sjekke og avtale henting for din bedrift.
Hvor lang tid tar det før jeg får et kundenr, og kan ta i bruk avtalen? Etter at du har opprettet bruker hos Profrakt vil du få muligheten til å opprette sendinger med både Bring og PostNord umiddelbart. 
Kan jeg sende pakker til utlandet med avtalen?

Det er ikke lønnsomt å sende pakker til utlandet med denne avtalen. Så svaret her er ja, men nei. Kostnaden for fortolling og utlegg for mva på enkeltpakker gjør at dette ikke er noe vi anbefaler.

Ønsker du å sende pakker til utlandet, ta kontakt med oss så kan vi se på behov og muligheter sammen.

Hvordan printer jeg fraktetiketter?

Den enkleste måten å printe fraktetikett på er å bruke Profrakts skyprinter. Dette gjør jobben med å behandle ordrer og opprette fraktetiketter utrolig enkel. 

Hvis du ikke ønsker å bruke vår integrasjon eller bruke Profrakts skyprinter, kan du opprette sendingene manuelt hos Profrakt. Da kan du bruke en hvilken som helst etikettprinter som kan printe i størrelsen 102x192 mm. Du kan også printe fraktetiketter på en vanlig A4-printer. 

Vi anbefaler å kjøpe en etikettskriver som er kompatibel med integrasjonen. Hvis du ikke ønsker å ta den i bruk med det samme, har du da mulighet til å ta den i bruk senere. 

Fraktavtalen som endrer alt!

En bedriftsavtale som gir små og mellomstore nettbutikker bedre mulighet til å konkurrere med de store! Med Mystore Frakt får du rabatterte priser med både PostNord og Bring. 

✔️  Alt på et sted
✔️  Utligner forskjellen mellom liten og stor
✔️  Priser fra 36kr
✔️  Gratis opphenting fra første pakke (gjelder PostNord)

Gode priser

Mystore Frakt gir deg som kunde priser fra 36 kr. 

Se mer om priser lenger ned på siden.

 
Ferdigforhandlet avtale
Vi har ferdigforhandlet en særdeles god fraktavtale for alle våre kunder. Frakt leveres ferdig integrert og satt opp i nettbutikken.
 
Valgfrihet
Du bestemmer. Du kan bruke vår avtale med Bring og/eller PostNord - eller du kan bruke din egen fraktavtale. 
 

Slik bestiller du Mystore Frakt

Er du kunde hos Mystore finner du mer info og mulighet til å bestille i ditt kontrollpanel, velg Meny > Verktøy > Mystore Frakt. Der finner du også mer info om priser og hvordan du tar i bruk avtalen.

Ikke Mystore-kunde?

Ønsker du å se hvilke fraktpriser din nettbutikk kunne ha oppnådd dersom du var Mystore-kunde?

Eksklusivt for Mystore Frakt

Oversiktlig dashboard

Tjenesten leveres sammen med et oversiktlig dashboard hvor du til enhver tid har oversikt over alle faktura med støtte for søk på fakturanummer, ordrenummer og sporingsnummer.

Her finner du også en alltid oppdatert prisliste og en egen fraktkalkulator hvor du kan regne ut nøyaktig hva en sending vil koste.

mystore-frakt

🤔 Hva er Mystore Frakt?

Mystore Frakt gir deg tilgang til rabatterte fraktavtaler med både Bring og PostNord. Kort sagt skal vi gjøre det enklere og billigere for deg å sende varer fra nettbutikken til kundene dine. 

Du får tilgang til enkel ordrebehandling og utskrift av fraktetiketter, sammen med vårt oversiktlige dashboard gir dette deg muligheten til profesjonell og effektiv drift allerede fra dag én.

Mystore Frakt gir stordriftsfordeler også til de små og mellomstore butikkene.

🔧 Verktøy

Som kunde av Mystore Frakt får du også masse smarte verktøy og funksjoner

Opphenting

Vi har forhandlet for deg. PostNord henter pakkene du skal sende uten ekstra kostnad. Opphenting kan enten bestilles fra gang til gang eller du kan få en fast henteavtale.

Sender du pakkene med Bring er ikke opphenting inkludert. Du kan velge om du vil levere inn pakkene på Posten, eller om du vil opprette en egen henteavtale med Bring. Som Mystore Frakt-kunde vil du få 20 % rabatt på henteavtalen. Les mer om dette i vår fraktguide.

Integrerte fraktmetoder

Fraktmetodene er ferdig integrert i din nettbutikk. Velg selv om du vil vise de faktiske fraktprisene til dine kunder, beregnet på vekt og postnummer, eller om du vil sette opp en fast frakt, eller fri frakt. Kanskje en kombinasjon? Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for din butikk.

 
Enkel utskrift av fraktetiketter

Manuell utfylling av fraktetiketter er en kilde til feilsending og blir fort kostbart for deg og negativt for kunden. Med Mystore Frakt lages fraketikettene automatisk, enten ved hjelp av PostNord Booking Widget eller med en EDI-integrasjon mot f.eks Logistra. Alt håndteres fra kontrollpanelet, du trenger ikke logge inn flere steder.

Gi kundene flere fraktalternativer

Du velger selv hvilke fraktmetoder du vil vise til dine kunder. Med vår avtale får du mulighet til å sende både til privat og bedrift. Du kan sende til postkasse, til hentested eller levert på døren.

Sporing av pakker

Sporingsnummeret på pakkene du oppretter vil automatisk logges på ordren til kunden slik at de kan følge med på pakken sin selv.

Alt på ett sted

Ved å ha alt samlet i ett og samme system kan du få en så enkel nettbutikkhverdag som mulig. Mystore Frakt Dashboard gir deg full oversikt!

Vil du vite mer?

Besøk vårt hjelpesenter for mer info og ofte stilte spørsmål.